Onze escoles i institut s'han sumat recentment al projecte Rubiclack, que fomenta la recollida de l'oli de cuina usat, i estan rebent aquesta setmana prop de 6.500 recipients clakis, en el marc de la celebració de la Setmana Europea de la PRevenció de Residus, del 21 al 29 de novembre.
[noticia]8177[/noticia]
L’oli és un residu molt comú a casa i molt perillós si no es gestiona com cal. Cada litre d’oli pot arribar a contaminar 10.000 litres d’aigua. Per això és important no llençar-lo a l’aigüera, una acció que es fa a moltes llars i que cal evitar.
El projecte Rubiclack té, a més, un alt valor social, i és que a banda d'evitar la contaminació de les aigües, genera llocs de treball per a persones amb diversitat intel·lectual de Rubí, ja que els impulsors van ser mares i pares de l'AMPA del Centre d'Educació Especial de Ca n'Oriol i actualment és gestionat per l'entitat Associació de Persones Amb Diversitat Intel·lectual de Rubí (APDIR).
Així, totes les escoles públiques i concertades de Rubí, els instituts i el Centre d'Educació Especial de Ca n'Oriol són punts de recollida de clakis. A més, també es poden bescanviar a diverses dependències municipals - l'Ajuntament, la biblioteca Mestre Martí Tauler, el Rubí Forma i els edificis de Serveis a les Persones i Serveis Territorials - i a les seus de l'Associació veïnal Ca n'Oriol, el Portal de Ca n'Oriol i el CRAC.
Onze centres educatius de Rubí se sumen al projecte Rubiclack
A més de la recollida i reciclatge de l'oli usat, dona feina a persones amb diversitat intel·lectual de la ciutat
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de novembre de 2020 a les 18:00
Et pot interessar
-
Societat Vuit municipis de l'R8 demanen doblar la freqüència de trens
-
Societat Rubí millorarà la connexió de bus amb l'Hospital de Terrassa
-
Societat Arxiven la causa contra tres mossos per la mort de Brian Ríos a Rubí
-
Societat Aquest és el disseny finalista dels estudiants de Rubí al MetròpolisFPLab
-
Societat Minut de silenci a Rubí pel veí mort en caure-li una placa de formigó a Sabadell
-
Societat Arriba la 5a edició de la Setmana de la Convivència a quatre municipis de Barcelona