El Virolai, també conegut per Rosa d’abril en referència al començament del poema, és l'himne dedicat a la Mare de Deu de Montserrat. Es pot escoltar cada dia al monestir de Montserrat, cantat per l'Escolania. Podeu gaudir-ne en aquest vídeo:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7-Fkh3mUqWY[/youtube]
La lletra del Virolai va ser composada per mossèn Jacint Verdaguer i va ser publicada en el programa del certamen artístic i musical celebrat amb motiu de les festes del Mil·lenari de Montserrat, el 1880. En el mateix programa s’oferia el premi d’un flabiol d’or amb esmalts a la millor melodia popular que s’adaptés al text de Verdaguer. El 25 d’abril del mateix any fou declarada guanyadora –enmig d’una setantena de composicions– la melodia de Josep Rodoreda.
Podeu llegir la lletra íntegre de la cançó i la partitura, en aquest document.
Aprofitem la cançó dedicada a la Moreneta per felicitar a totes les Montserrats, aquest dissabte, 27 d'abril, de la seva festivitat.
VÃDEO Felicitem les Montserrats amb «El Virolai»
L'himne de la Moreneta va ser compost per mossèn Cinto Verdaguer i Josep Rodoreda
ARA A PORTADA
Publicat el 27 d’abril de 2019 a les 05:00
Et pot interessar
-
Societat Arxiven la causa contra tres mossos per la mort de Brian Ríos a Rubí
-
Societat Aquest és el disseny finalista dels estudiants de Rubí al MetròpolisFPLab
-
Societat Minut de silenci a Rubí pel veí mort en caure-li una placa de formigó a Sabadell
-
Societat Arriba la 5a edició de la Setmana de la Convivència a quatre municipis de Barcelona
-
Societat Tot a punt per a la Fira de la Cervesa Artesana i el Formatge de Rubí
-
Societat Rubí comença una campanya de multes pedagògiques