El Virolai, també conegut per Rosa d’abril en referència al començament del poema, és l'himne dedicat a la Mare de Deu de Montserrat. Es pot escoltar cada dia al monestir de Montserrat, cantat per l'Escolania. Podeu gaudir-ne en aquest vídeo:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7-Fkh3mUqWY[/youtube]
La lletra del Virolai va ser composada per mossèn Jacint Verdaguer i va ser publicada en el programa del certamen artístic i musical celebrat amb motiu de les festes del Mil·lenari de Montserrat, el 1880. En el mateix programa s’oferia el premi d’un flabiol d’or amb esmalts a la millor melodia popular que s’adaptés al text de Verdaguer. El 25 d’abril del mateix any fou declarada guanyadora –enmig d’una setantena de composicions– la melodia de Josep Rodoreda.
Podeu llegir la lletra íntegre de la cançó i la partitura, en aquest document.
Aprofitem la cançó dedicada a la Moreneta per felicitar a totes les Montserrats, aquest dissabte, 27 d'abril, de la seva festivitat.
VÃDEO Felicitem les Montserrats amb «El Virolai»
L'himne de la Moreneta va ser compost per mossèn Cinto Verdaguer i Josep Rodoreda
ARA A PORTADA
-
-
-
Onada de calor? Catalunya afronta 10 dies de temperatures molt per sobre de les habituals Arnau Urgell i Vidal
-
Sembla una catedral, però era un celler: l’edifici modernista que et deixarà amb la boca oberta Bernat Castanyer
-
Famílies de Rubí acullen infants sahrauís aquest estiu gràcies al programa «Vacances en Pau» Redacció
Publicat el 27 d’abril de 2019 a les 05:00
Et pot interessar
-
Societat La remodelació de la plaça Pearson: més arbres i millora del paviment
-
Societat Pintura anti-orina: l'estratègia de Rubí per combatre els orins de gos
-
Societat Rubí reparteix més de 500 ampolles reutilitzables per promoure el civisme i la neteja viària
-
Societat Rubí amplia els refugis climàtics amb nous espais d'ombra
-
Societat Com puc participar en el nou pla d'igualtat de Rubí? Tots els detalls
-
Societat Rubí destina 300.000 euros a la restauració de la «Bombonera»