El
Govern aposta per
ampliar la T-Jove fins als 30 anys, actualment limitada als 25. Aquesta és una de les mesures incloses en la llista d'actuacions en matèria d'infraestructures aprovades aquest dimarts pel consell executiu, i que també inclou reivindicacions històriques de la Generalitat com el
traspàs de tots els aeroports, ports, transport ferroviari i xarxa viària de l'Estat a Catalunya.
El Govern vol "completar" aquesta legislatura el
traspàs de Rodalies i gestionar-les "segons el model FGC", i aposta per posar en marxa un
servei d'alta velocitat que uneixi les capitals catalanes i els aeroports de Girona, El Prat i Reus. També es preveu
digitalitzar les infraestructures per "adaptar-les a les noves realitats" i el desplegament definitiu de la
T-Mobilitat.
Pel que fa al transport en
bus, el Govern vol completar el desplegament de la Xarxa
Exprés.cat i crear la
nova Xarxa BRCAT, de busos
ràpids, per connectar les diverses xarxes de transport existents a les principals zones urbanes. A més, també es preveu "
ampliar la xarxa de transport públic de tots els operadors ferroviaris" per aconseguir un augment de les freqüències i la millora de la intermodalitat.
En infraestructures concretes, el Govern vol veure
enllestida aquesta legislatura la
posada en marxa d'un servei de transport públic entre les dues
terminals de l'aeroport i Barcelona, l
'R-Aeroport, que preveu que operi FGC. També s'inclou en el pla el
tramvia entre
Cambrils i Vila-Seca, continuar els estudis per la seva prolongació fins a Tarragona i Reus, i la
represa de les obres del tram central de l'L9 i L'10 del metro de Barcelona.
Altres projectes inclosos en el pla de legislatura són la
unió de les xarxes del Vallès i el Llobregat de FGC amb les obres de perllongament de l'L8 entre Plaça Espanya i Gràcia, i la millora de la qualitat del servei de la xarxa Llobregat-Bages-Anoia. També s'han d'iniciar les obres d'integració urbana de la línia a Manresa i Igualada.
El Govern promourà l'estudi de la
construcció de nous corredors ferroviaris en l'àmbit metropolità i estendrà els serveis de
transport a demanda a les zones de baixa densitat de població.