Aquest article es va publicar originalment el 9 d'agost de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El director del Servei Català de Trànsit (SCT),
Ramón Lamiel, ha demanat que el
límit de velocitat de l'AP-7 al tram que
travessa el Vallès passi de 120 km/h a 110. Una petició que ja ha adreçat al govern espanyol, titular de la via. Lamiel ha defensat que és una proposta "d'estalvi energètic, però sobretot de
reducció d'accidentalitat".
Ha explicat, en una entrevista d'aquest dimarts a
El matí de Catalunya Ràdio, que a l'autopista han crescut les
topades per encalç i aquesta
rebaixa de velocitat també suposaria la dels sinistres. D'aquesta manera,
s'avança en una demanda que
l'SCT ja havia plantejat a principis de juny.
A més, ha defensat que
diversos trams de l'AP-7 es restringeixi la velocitat fins a 100 km/h "si convé". Concretament, ha posat damunt la taula
actuar en deu punts, que concentren
70 quilòmetres de la via, amb reduccions "considerables". Entre aquests hi ha, Mollet – Sant Cugat (kms 142-156) i Sant Cugat – Martorell (kms 159-169).
D'altra banda, Lamiel ha apuntat que les velocitats màximes
podrien fixar-se per sota dels 100 km/h quan hi hagi congestions importants i es disposi d'un sistema de gestió intel·ligent de la xarxa.
Sistemes predictius a la C-58
"L'AP-7 i el sistema viari no és el mateix que quan hi havia peatges: cal controlar la velocitat d'una forma diferent", ha reivindicat el director del SCT. De moment, ha indicat,
ja s'ha apostat per posar sistemes predictius i de control en un total de 100 quilòmetres i es començarà a la C-58 aquest mateix any. Tanmateix, ha insistit, cal que l'Estat limiti la velocitat en les vies amb més accidentalitat.