Alumnes de l'edRa faran 10 propostes de redisseny de comerços de Rubí

El projecte R-Dissenyem Comerç vol donar un impuls al comerç de proximitat i alhora posar en valor el talent jove dels alumnes de l'escola d'art i disseny

S'adreça a establiments comercials i de serveis a les persones de la trama urbana
S'adreça a establiments comercials i de serveis a les persones de la trama urbana | Localpres
Redacció
21 de setembre del 2022
Els estudiants del grau superior d'Interiorisme de l'escola d'art i disseny edRa elaboraran 10 propostes de disseny d'establiments comercials de la ciutat que se sumin al nou projecte impulsat pel servei de Comerç de l'Ajuntament de Rubí, batejat com R-Dissenyem Comerç.

Aquesta col·laboració vol "donar impuls al comerç de proximitat" i alhora ajudar els establiments a treballar "aspectes que els poden resultar difícils d'abordar", com ara la imatge, la il·luminació, la presentació del producte, la millora d'experiència de compra... A més, "posem en valor i animem el talent jove dels alumnes d'edRa amb un repte formatiu real: aconseguir un comerç de ciutat més atractiu".

Així ho ha explicat l'alcaldessa de Rubí, Ana María Martínez, que ha detallat que la iniciativa comptarà amb una subvenció de 18.000 euros de la Diputació de Barcelona, dins de la línia d'actuació Projectes singulars del Catàleg 2022 del Pla de concertació Xarxa de Governs Locals 2020-2023.

El programa està dirigit a un màxim de 10 empreses, preferentment microempreses comercials i de serveis a les persones - fotogràfics, copisteries i arts gràfiques, reparacions, agències de viatges detallistes, tintoreria i bugaderia, perruqueria i salons d'estètica i bellesa, bars, restaurants i serveis de menjar preparat i càtering - i que estiguin localitzades a la trama urbana de la ciutat. Els establiments interessats es poden apuntar en un formulari a la web municipal.

Un cop escollits els establiments, l'equip d'edRa farà una avaluació del comerç per definir les possibilitats des de diferents disciplines i elaborar solucions creatives adequades a l'ànima del negoci, i després convertirà la solució en una proposta final que s'adapti a les necessitats de l'establiment. Finalment, serà el comerç que decidirà si vol implementar les millores i convertir-les en realitat.