L'Ajuntament de Rubí ja té a punt
l'esborrany de l'Ordenança reguladora del soroll i les vibracions, que es va posar en marxa el febrer de 2022, i a la qual la ciutadania pot fer aportacions durant un període de 15 dies hàbils - fins al pròxim 10 de febrer.
Aquesta nova normativa té com a objectiu concretar els instruments jurídics i tècnics necessaris per respondre a
les inquietuds de la ciutadania vers la contaminació acústica, i regularà qualsevol instal·lació, maquinària, projecte de construcció, relacions de veïnat, comportament ciutadà o activitat de caràcter públic o privat susceptible de generar contaminació per soroll o vibracions.
El
soroll incideix en la qualitat de vida de les persones i, a més, pot provocar efectes nocius en la salut i el comportament, tant individuals com socials. És per això que causa preocupació a la ciutadania i es considera un agent contaminant més, reconegut per primera vegada en la
Conferència de les Nacions Unides sobre Medi Ambient Humà l'any 1972. Tot i que hi ha una àmplia legislació estatal i autonòmica en aquesta matèria, resulta insuficient en l'aplicació local.
A Rubí es recullen cinc tipus de queixes per soroll: per
activitats i actes, produïts per
animals, sorolls entre
veïns, a la
via pública i altres tipus. A banda d'aquests tipus, l'ordenança recollirà un articulat específic per a l'ús de
pirotècnia.
Les aportacions es poden fer enviant un correu electrònic a
mediambient@ajrubi.cat o bé presentant una
instància, tant de forma telemàtica com presencial a l'
Oficina d'Atenció a la Ciutadania. Després de recollir les diferents aportacions i incorporar-los al text, es portarà al ple municipal per a la seva aprovació inicial.