FGC ha fet públics els resultats d'una enquesta als usuaris de la
línia Barcelona-Vallès, que valoren amb un
8,32 el nou servei, que
es va posar en marxa el passat 9 de desembre. L'enquesta es va fer tot just un mes després de la implementació dels canvis, entre el 9 i el 12 de gener.
Els aspectes millor valorats pels usuaris són l'
augment de freqüències, la
disminució de les aglomeracions i l'entrada en servei de
nous i millors trens. Aquestes millores han tingut un impacte positiu en el
grau d'ocupació dels trens en l'hora punta del matí,
que ha disminuït un 30%, segons dades de la companyia: la setmana abans de la implantació del nou servei arribava a un
83,3% i, amb els primers dies, baixa fins al
59% de mitjana.
També ha augmentat la demanda respecte a l'any 2021: les setmanes anteriors a les millores, l'increment era del
112,6%, i després, del
118,4%. Les places ofertades, per la seva banda, han augmentat un
37%.
FGC també dona alguns indicadors de qualitat que al 2022 han estat molt elevats, com per exemple la
puntualitat (98%) i l'índex de
control de qualitat del servei (per sobre del 97%).
El president de Ferrocarrils,
Antoni Segarra, ha destacat que aquests resultats mostren l'alt grau de satisfacció dels usuaris amb les millores implantades, i "ens confirmen que anem en la bona direcció": una oferta
de qualitat, competitiva i fiable per fomentar l'ús del transport públic i una mobilitat més sostenible.