Després de 24 hores desapareguts, dos excursionistes de 54 i 56 anys han estat trobats morts la nit d'aquest dilluns al
massís del Carlit, a la banda dels
Pirineus Orientals a la
Catalunya Nord. Els dos muntanyers, que segons ha pogut saber
RubiTV.cat eren veïns de Rubí, han passat dues nits a l'aire lliure i han aparegut en un estat de congelació a 2.921 metres d'altitud.
Concretament, han estat trobats al
coll del Tossal Colomer, cap a les 18:15 hores. Les males condicions meteorològiques van provocar que perdessin el contacte amb el
CRS de Bolquères, quan es va donar la veu d'alerta. Els
gendarmes francesos han informat de les defuncions després de rescatar els cadàvers en helicòpter.
Dissabte, les dues víctimes no van aconseguir arribar al refugi i van passar la nit al ras, amb
temperatures inferiors als 25 graus sota zero. Diumenge al matí van aconseguir avisar els serveis d'emergència, però no van poder donar la localització. Tanmateix, les
ratxes de vent superiors als 100 quilòmetres per hora han complicat la feina dels equips d'emergència.
L'
Ajuntament de Rubí ha decretat
tres dies de dol per la mort d'aquests dos veïns de Rubí, i el Consistori mantindrà les banderes onejant a mig pal en solidaritat amb les seves famílies.
Altres notícies que et poden interessar