L'OAC atendrà tràmits que requereixin poca inversió de temps sense cita prèvia

La centraleta telefònica de l'Ajuntament ja funciona, després d'una incidència que va durar quatre dies

Una Oficina d'Atenció al Ciutadà
Una Oficina d'Atenció al Ciutadà | RubiTV.cat
Redacció
07 de juliol del 2020
Actualitzat el 08 de juliol a les 10:17h
L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) del centre de la ciutat, així com l'Oficina Municipal d'Informació al Consum, va posar en funcionament un sistema de reserva de cita prèvia a finals de maig. Aquesta iniciativa ha permès estalviar temps d’espera a usuaris i usuàries, evitar aglomeracions a les instal·lacions i ordenar el funcionament intern del servei.

El tancament del servei durant el confinament ha fet que s'acumulessin moltes peticions de gestió, però ara, un cop s'ha reincorporat tota la plantilla al treball presencial, es podran atendre més persones al mateix temps.

Per una altra banda, s’ha obert la possibilitat que tràmits senzills que no comporten gran inversió de temps, com volants i certificats, no estiguin vinculats a una reserva de cita. Això ha alliberat temps que es pot dedicar a la resta d’atencions i d’aquesta manera s’ha reduït el temps d’espera per ser atesos.

En aquests moments, l’OAC atén en horari intensiu d’estiu de dilluns a divendres de 8:00 a 14:30 h. Les cites s’han de reservar a través del sistema de cita prèvia. Un cop s’ha fet la reserva de cita, els usuaris i usuàries reben un missatge de confirmació que conté un codi QR, i el dia de la cita cal validar la reserva a l'expenedor amb aquest codi. Si no es disposa d’aquest identificador, la validació s’haurà de fer al taulell d’informació. 

L'Ajuntament també recorda que cal ser puntuals, ja que un cop passen 10 minuts de l'hora concertada, la cita caduca.

La centraleta telefònica de l'Ajuntament es va arreglar divendres

Divendres al matí, l'AUP va denunciar que la centraleta telefònica estava espatllada des de dimarts, i que l'Ajuntament no havia informat sobre aquesta incidència ni havia habilitat cap alternativa per a les persones que intentaven contactar amb l'Ajuntament.

Aquesta situació va afegir encara més pressió a les treballadores de l'OAC, que durant uns dies han patit alguns episodis desagradables amb relació a l'atenció ciutadana, pel poc temps que poden dedicar a les visites concertades o per dificultats amb els tràmits que s'han anat acumulant, tal com han explicat a RubiTV.cat. A més, les persones usuàries no sempre han reaccionat "amb el respecte i comprensió que mereix la situació", expliquen, tot i que esperen que amb el progressiu retorn a la normalitat no s'hagin de tornar a lamentar moments de tensió.