zona taronja

L'alcaldessa presenta l'aposta de Rubí per la zona taronja a Cantàbria

En el marc del Fòrum Besaya, organitzat per la Cadena SER a Torrelavega

per RubiTV.cat, 17 de maig de 2021 a les 12:00 |
L'alcaldessa de Rubí, al Fòrum Besaya de Torrelavega | Ajuntament de Rubí
Aquesta informació es va publicar originalment el 17 de maig de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'alcaldessa de Rubí, Ana María Martínez, va viatjar el passat divendres a Torrelavega per explicar l'aposta de la ciutat per la zona taronja, el sistema d'aparcament rotatiu i gratuït que va entrar en vigor el febrer de l'any 2021 en substitució de la zona blava. La conferència, La zona taronja, una aposta d'èxit, es va fer en el marc del Fòrum Besaya Futura, un esmorzar informatiu organitzat per la Cadena SER de Cantàbria.



En la seva intervenció, Martínez ha explicat que l'aposta per la zona taronja "té molt sentit" en una ciutat que representa la segona concentració industrial de Catalunya, que també té un important pes comercial i una gran extensió d'urbanitzacions, amb 12.000 habitants.

A Rubí, la ràtio de places no regulades en calçada és de 0,30 per habitant, per sobre d'altres municipis com Vilanova i la Geltrú, Girona, Mollet del Vallès o Sant Feliu de Llobregat. 


Respecte a la zona taronja ja existent, diversos recomptes l'any 2018 van mostrar que les places situades a les zones de l'Escardívol i el Rubí Forma, se saturaven al llarg del matí i durant una breu franja a la tarda, i que el 41% d'usuaris que hi estacionaven ho feien per períodes superiors al permès, ocupant el 63% de les hores. Així, l'índex de rotació era de 4 vehicles per plaça, que es considera baix respecte als valors òptims d'una zona regulada, que és a partir de 6 vehicles per plaça.

“Amb la voluntat d'afavorir la rotació de vehicles i de maximitzar l'ús de cada plaça d'aparcament sense que això suposi un cost per a les persones usuàries, vam decidir convertir les places de zona blava, de pagament, en places de zona taronja, gratuïtes, que es van sumar a les que ja hi havia fins aleshores”, va explicar.

Durant els primers mesos de funcionament de la zona taronja s'han fer més de 12.000 descàrregues i s'han generat una mitjana de 775 tiquets diaris, amb un índex de rotació per sobre dels 5 vehicles per plaça. "Aquestes dades ens indiquen que la prova pilot relativa al nou sistema d'estacionament gratuït regulat ha estat un èxit", va concloure Ana María Martínez, que considera que “hem fet un pas significatiu que va més enllà de la gratuïtat, ja que hem incorporat una eina de gestió molt potent que ens permetrà fer un ús més eficient de la gestió d'aparcaments".

El Fòrum Besaya Futura de Torrelavega es va iniciar el 2019 amb la intervenció del president de Cantàbria, Miguel Ángel Revilla; i ha comptat amb nombrosos ponents, entre els quals Ibón Areso, exalcalde de Bilbao; l’arquitecte Sebastià Jornet; els alcaldes de Vigo, Abel Caballero, i de Pontevedra, Miguel Anxo Fernández, o l’ecòleg Salvador Rueda.

El fòrum se celebra a Torrelavega, segona localitat de Cantàbria, capital de la comarca del Besaya i principal zona industrial d’aquesta regió, amb l'objectiu de posar de manifest les possibilitats de futur que té aquesta població càntabra i recollir les idees i exemples que ofereixen els i les ponents convidades per augmentar el potencial d’aquest municipi.

 

Participació