Les dificultats tecnològiques de la gent gran a Rubí, a «Els Matins de TV3»

Aparcar, pagar multes o fer servir els caixers automàtics, alguns dels problemes que denuncia el col·lectiu

La zona taronja de Rubí
La zona taronja de Rubí | Marta Casas
Redacció
08 de juny del 2021
Actualitzat a les 18:38h
La conversió de la zona blava a zona taronja al centre de Rubí, que es va fer efectiva el passat mes de febrer, ha estat protagonista aquest matí al programa Els Matins de TV3, ja que les persones grans consideren que és una dificultat afegida per aparcar per al seu col·lectiu, que no disposa de les habilitats tecnològiques suficients per fer servir l'aplicació necessària per al control horari de l'aparcament.

Un inspector de la zona taronja explica que la gent gran "prefereix el paperet, com tota la vida, però intentem ajudar-los, sobretot en el tema tecnològic", però molts encara no se'n surten. De fet, Martín Pretel, un dels portaveus del Moviment per unes Pensions Dignes de Rubí, assegura que és "un abús de les noves tecnologies", i demana que es tingui en compte que hi ha un sector de persones que "ho dominen molt bé, però un altre sector no".

A més de la zona taronja, les persones grans expliquen al programa de la televisió pública que es troben amb dificultats a l'hora de sol·licitar la cita per determinats serveis - per exemple, anar a pagar la multa de la zona taronja - o la utilització dels caixers automàtics, una denúncia que ja van posar sobre la taula amb una manifestació pel centre de Rubí fa unes setmanes.