Última setmana per presentar propostes als Pressupostos Participatius

Tot el procés, fase per fase, s'allargarà fins al mes de novembre

Imatge d'una sessió dels Pressupostos Participatius de l'any 2019
Imatge d'una sessió dels Pressupostos Participatius de l'any 2019 | Ajuntament de Rubí
Redacció
05 de juliol del 2021
Fa tot just un mes es va posar en marxa una nova edició dels Pressupostos Participatius, que es farà a través de la plataforma Participa Rubí i servirà perquè la ciutadania pugui decidir el destí de 300.000 euros del pressupost municipal en inversions - 50.000 dels quals es decidiran a través del Consell de la Infància i l'Adolescència de Rubí.

El procés també incorporarà els consells sectorials per tal de facilitar al màxim la participació dels veïns, i per això es faran sessions de treball específiques amb el Consell de la Gent Gran, el Consell Municipal de la Salut i el Consell de la Formació Professional.

També s'habilitaran punts d'informació i votació presencials, i totes les sessions de treball tindran una alternativa en línia. Per tal de rebre suport sobre el funcionament del portal de participació, es pot contactar amb el correu participacio@ajrubi.cat i programar una sessió telemàtica.

En paral·lel, la plataforma Participa Rubí s’ha actualitzat amb nous elements de suport i gestió, per fer més amable i senzilla la seva utilització.

L'edició dels Pressupostos Participatius de l'any 2021 es va haver de suspendre a causa de la situació de pandèmia, i és per això que el regidor de Participació Ciutadana, Pau Navarro, ha volgut remarcar que en aquesta edició, que aporta "elements quantitatius i qualitatius que hem après durant aquesta pandèmia", amplia les formes de participar.

Els Pressupostos Participatius 2022, fase per fase
El dia 10 de juny es va fer un acte de presentació de la nova edició dels Pressupostos Participatius, a l'auditori del Rubí Forma, i durant la primera fase, que durarà fins al 10 de juliol, s'han habilitat espais de participació a la bibilioteca Mestre Martí Tauler, a Can Fatjó, a l'estació dels FGC i a la plaça de la Sardana; i s'ha fet un faller híbrid, a més de reunir els consells sectorials de Salut, Formació Professional i Gent Gran.

La segona fase serà la de valoració de les propostes, que han de respondre al concepte d’inversió, és a dir, tot allò que l’Ajuntament pot construir o adquirir. No s’admetran idees i iniciatives que proposin qüestions relatives al manteniment de la ciutat, la contractació de persones o l’organització d’esdeveniments. Cada persona o entitat pot fer un màxim de tres propostes.

Així, entre mitjans de juliol i fins al setembre, totes les aportacions seran valorades tècnicament i econòmica per part dels tècnics municipals, perquè avaluïn si són adequades als criteris d'inversió i al pressupost previst, i també per proposar unificació de propostes similars.

A l'octubre, la ciutadania s'encarregarà de fixar les prioritats, triant les iniciatives a les quals vol donar suport a través de la plataforma Participa Rubí. Cada persona que hi participi podrà donar el seu suport a un màxim de cinc propostes.

El mes de novembre es procedirà a la votació de propostes. En aquest període també s’habilitaran punts de votació presencial, amb la intenció de facilitar la participació a tothom que ho desitgi. Es podran votar tantes opcions com sigui possible, amb un mínim de dues i sempre que el cost total no superi els 250.000 euros de pressupost total.

Les accions que rebin més vots són les que passaran a ser una realitat. L’execució d’aquestes es durà a terme durant el 2022.