Després de tres mesos d'aturada a causa del confinament per la Covid-19, el Moviment per Unes Pensions Dignes de Rubí s'ha tornat a reunir aquest matí a la plaça de l'Ajuntament, reprenent així les assemblees habituals dels dimarts. Més d'una cinquantena de persones ha assistit a aquesta primera reunió, entre les quals un grup de persones que han format part o impulsat la plataforma Rubí Sanitat.
Aquesta plataforma, però, segons han explicat, es troba en un moment d'impass i ara aposta per crear un moviment més ampli, en defensa dels dret socials, entre els quals la sanitat "100% pública i sense ingerències privades".
"Ho hem decidit així perquè hem vist que érem molt poca gent, hi ha hagut molt poc compromís ciutadà, i hem pensat que, amb la situació actual de la sanitat, creiem que hem de fer un salt per formar una plataforma més àmplia, amb implicació d'altres entitats de la ciutat, i que reivindiqui el tema de la sanitat pública i, especialment, les residències". Les reunions de la Plataforma continuaran durant l'estiu, però la intenció és formar un grup que tingui més força.
La plataforma està en contacte amb el Moviment per unes Pensions Dignes, però consideren que és una qüestió que afecta tota la ciutadania, no només les persones grans, i per això creuen que pot ser més efectiu unir esforços amb altres moviments en defensa del sector públic, perquè hi haurà "molt més compromís per part de les entitats i la població".
Ara per ara, Rubí Sanitat convocarà cada dijous a les 12h una concentració de suport al personal sanitari davant dels CAP Anton de Borja i Sant Genís.
El Moviment per unes Pensions Dignes s'integra al Pla de Xoc Social
Pel que fa a l'assemblea del Moviment per unes Pensions Dignes, una persona representant del Pla de Xoc Social ha assistit a la trobada per presentar aquest projecte, que s'està gestant des de fa unes setmanes a Rubí, i el Moviment ha votat majoritàriament a favor d'integrar-s'hi i començar a assistir a les reunions, que se celebren els dilluns.
A l'assemblea també hi ha assistit un portaveu de la Plataforma Rubí Sense Abocadors, que ha recordat que es continuen presentant al·legacions a l'autorització ambiental de Can Balasc.
Es reprenen les assemblees del Moviment per unes Pensions Dignes de Rubí
Les impulsores de Rubí Sanitat volen formar un moviment més ampli en defensa dels drets socials
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de juny de 2020 a les 12:00
Actualitzat el 23 de juny de 2020 a les 16:36
Et pot interessar
-
Societat
Famílies de Rubí acullen infants sahrauís aquest estiu gràcies al programa «Vacances en Pau»
-
Societat
La remodelació de la plaça Pearson: més arbres i millora del paviment
-
Societat
Pintura anti-orina: l'estratègia de Rubí per combatre els orins de gos
-
Societat
Rubí reparteix més de 500 ampolles reutilitzables per promoure el civisme i la neteja viària
-
Societat
Rubí amplia els refugis climàtics amb nous espais d'ombra
-
Societat
Com puc participar en el nou pla d'igualtat de Rubí? Tots els detalls
