El Jutjat d'Instrucció número 5 arxivarà el cas Brian Rios, mort sota custòdia policial el passat 21 d'agost de 2022 a Rubí, aquest mes de setembre. Així ho ha fet saber la plataforma de suport a la família de Rios, que exigeix que continuï la investigació fins que es pugui obtenir l'informe forense.
La plataforma explica que el cas va quedar prescrit el passat 6 de juny, quan el Jutjat d'Instrucció va decidir reobrir-lo, i demana que es prorrogui la fase d'instrucció per poder esclarir les causes de la mort de Rios. L'advocada, Elisabet Garcia, ja ha presentat un recurs, en què sol·licitarà novament les onze diligències d'investigació que considera necessàries per posar llum al cas: en primer lloc, que se citi a declarar la vídua de Rios, Juliana Tapiero, com a testimoni presencial de la detenció, tal com informa La Directa. També es demana que s'interrogui a tots els agents de la Policia Local i els Mossos que van detenir i custodiar el jove colombià, i a tots els sanitaris que el van atendre i van participar en la sedació. Finalment, demanen a MútuaTerrassa que expliqui els protocols per a pacients psiquiàtrics i en situació de detenció policial.
Per altra banda, la plataforma demana als departaments de Salut i Interior que "posin data per a la reunió que s'han compromès a celebrar amb la família de Rios i la Plataforma Justicia Para Brian", i reclamen al departament de Drets Socials que garanteixin un "acompanyament psicosocial públic digne" a la seva família, inclosos els dos menors d'edat, ja que no ho han aconseguit malgrat "les sol·licituds reiterades".
Brian Rios, un jove colombià de 28 anys, va ser detingut per la Policia Local de Rubí la nit del 21 d'agost, i traslladat a les dependències de MútuaTerrassa, on el van sedar. Va morir a les 4h de la matinada a la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Rubí.
La justícia vol arxivar el cas Brian Rios al setembre
La plataforma de suport a la família exigeix que continuï la investigació, esperant el resultat de l'autòpsia
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de juliol de 2023 a
les 08:29
Actualitzat el
05 de juliol de 2023 a les
12:55
Et pot interessar
-
Societat
Vuit menors traslladats a centres sanitaris en intoxicar-se a la piscina de Rubí
-
Societat Un nou tancament del túnel de Rubí afectarà de ple el trànsit de mercaderies
-
Societat
L’Escola Mossèn Cinto Verdaguer arrenca el nou curs amb un grup menys d’I3
-
Societat
Rubí inaugura el curs escolar amb la comunitat educativa
-
Societat
L’Espai Jove Torre Bassas obre inscripcions a la programació de tardor
-
Societat
Els cinc millors restaurants de Rubí segons els usuaris de Tripadvisor
