Adif ha executat entre el 3 de setembre i el 23 de desembre obres de millora de la infraestructura al túnel de Rubí, entre les estacions de Rubí i Castellbisbal. Atesa la necessitat d’actuar en l’àmbit de la plataforma ferroviària, Adif va programar l’execució d’aquests treballs en diferents intervals horaris amb l’objectiu de reduir les afectacions al servei comercial.
Per tal de garantir la mobilitat dels clients en els intervals d’interrupció total de la circulació, Renfe va habilitar un servei alternatiu per carretera entre les estacions de Rubí i Castellbisbal a la línia R8 de Rodalies de Catalunya (Granollers Centre-Martorell per Cerdanyola Universitat). Entre Castellbisbal i Martorell els viatgers podíen utilitzar els serveis de la línia R4 de rodalies de Barcelona.
L’objectiu d’aquestes operacions ha consistit en l’optimització els paràmetres de seguretat de l’estructura d’aquest túnel, reduint d’aquesta forma les necessitats de manteniment i permetent també suprimir la Limitació Temporal de Velocitat existent actualment.
Aquesta actuació va ser determinada després de les inspeccions tècniques dutes a terme per Adif i les campanyes de control tant del terreny com de l’estructura del túnel. Les operacions han consistit en un reforç de l’esmentada estructura amb elements metàl·lics i el formigonat entre aquests i la volta existent.
La R8 entre Rubí i Martorell recuperarà el servei habitual aquest diumenge
Les obres de millora s'han executat entre el 3 de setembre i el 23 de desembre
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de desembre de 2018 a les 08:30
Et pot interessar
-
Societat La remodelació de la plaça Pearson: més arbres i millora del paviment
-
Societat Pintura anti-orina: l'estratègia de Rubí per combatre els orins de gos
-
Societat Rubí reparteix més de 500 ampolles reutilitzables per promoure el civisme i la neteja viària
-
Societat Rubí amplia els refugis climàtics amb nous espais d'ombra
-
Societat Com puc participar en el nou pla d'igualtat de Rubí? Tots els detalls
-
Societat Rubí destina 300.000 euros a la restauració de la «Bombonera»