L'Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) destina una partida extraordinària de tres milions d'euros per pal·liar les conseqüències socials del coronavirus en la població amb càncer. En un informe publicat el passat 4 de febrer, l'entitat calculava el cost de la malaltia a Espanya, estimant que el 45 % d'aquests costos -al voltant de 19.300 milions d'euros- els assumeix la família.
En el marc de la crisi sanitària que està generant ja conseqüències en l'àmbit laboral, econòmic i social, l'AECC ha aprovat una partida extraordinària de 3 milions d’euros perquè la població amb càncer pugui tenir les seves necessitats bàsiques cobertes i mitigar els efectes socials derivats de la Covid-19, entre els que pot haver-hi pacients que s’han vist afectats per processos d’EROS o ERTOS, o directament, acomiadaments.
Per la seva banda, el Ministeri de Sanitat ha implementat el servei d'allotjament gratuït per a pacients que necessiten traslladar-se a una altra localitat per rebre tractament. En aquest sentit, l’AECC proporcionarà allotjaments adaptats per evitar el contagi i, de no tenir-ho disponible, assumirà els costos d’un habitatge alternatiu.
Un col·lectiu vulnerable
La població amb càncer és extremadament vulnerable en l’àmbit sanitari, però també en el social, ja que el càncer provoca que cada any prop de 27.000 persones se situen en una situació de risc d’exclusió social, al que s’ha d’afegir els efectes causats per la pandèmia del coronavirus.
A Espanya cada any es diagnostiquen al voltant de 275.000 casos nous i hi ha 1,5 milions de persones afectades per la malaltia. A Catalunya es detecten cada any més de 43.000 nous casos de càncer.
L'AECC, una entitat de 67 anys de lluita
L’AECC és una associació que treballa per donar la cara contra el càncer, acompanyar i donar suport a qui ho pateix. També per estar al costat dels familiars durant tot el procés de la malaltia, educar en salut a la societat amb campanyes de prevenció i promoció d’hàbits saludables, i millorar el futur de tots nosaltres a través de la recerca oncològica de qualitat i propera al pacient. Gràcies a esdeveniments com aquest l’entitat pot seguir treballant per guanyar-li la batalla al càncer.
[noticiadiari]2/199826[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198648[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
L'AECC destina una partida extraordinària de tres milions d'euros per a famílies vulnerables amb càncer
L'objectiu és garantir que les necessitats bàsiques estiguin cobertes i mitigar els efectes socials derivats del coronavirus
Publicat el 11 d’abril de 2020 a les 11:00
Et pot interessar
-
Societat
L’Escola Mossèn Cinto Verdaguer arrenca el nou curs amb un grup menys d’I3
-
Societat
Rubí inaugura el curs escolar amb la comunitat educativa
-
Societat
L’Espai Jove Torre Bassas obre inscripcions a la programació de tardor
-
Societat
Els cinc millors restaurants de Rubí segons els usuaris de Tripadvisor
-
Societat
Així serà la Diada Nacional de Catalunya a Rubí
-
Societat
Totes les activitats que pots fer aquest estiu a l’Espai Comunitari de Les Torres
