Víctor García Tur (Barcelona, 1981), guanyador del 61è Premi Sant Jordi amb la novel·la L'aigua que vols en la 70a Nit de Santa Llúcia d'Òmnium Cultural, presentarà la seva novel·la a Rubí aquest dijous, 29 d'abril (19.30 hores) a la carpa del Racó del Llibre.
L'escriptor es va proclamar vencedor del premi, dotat amb 60.000 euros i la publicació de la novel·la en coedició a Enciclopèdia i Òmnium Cultural, el febrer del 2021. Tur es va estrenar tot just fa dos anys en aquesta vetllada literària en rebre el 21è Premi Mercè Rodoreda de contes i narracions pel recull ‘El país dels cecs’.
El 2020 hi va tornar per recollir el premi principal, el de novel·la, amb una obra que reflexiona sobre la família, la memòria, la mort, la llengua i la identitat. La història està ambientada al Quebec dels anys del referèndum per la independència, on s’enfronten dues cultures i dues llengües. Pel jurat, una obra amb "una estructura circular brillant", amb un remarcable "joc de veus" i que destaca per "l'aposta formal al servei d'un tema complex".
Víctor García Tur presenta «L’aigua que vols» aquest dijous a Rubí
L'obra va ser guardonada amb el Premi Sant Jordi 2020
ARA A PORTADA
Publicat el 27 d’abril de 2021 a les 11:30
Et pot interessar
-
Societat
Famílies de Rubí acullen infants sahrauís aquest estiu gràcies al programa «Vacances en Pau»
-
Societat
La remodelació de la plaça Pearson: més arbres i millora del paviment
-
Societat
Pintura anti-orina: l'estratègia de Rubí per combatre els orins de gos
-
Societat
Rubí reparteix més de 500 ampolles reutilitzables per promoure el civisme i la neteja viària
-
Societat
Rubí amplia els refugis climàtics amb nous espais d'ombra
-
Societat
Com puc participar en el nou pla d'igualtat de Rubí? Tots els detalls
