16 empreses de Can Jardí participen en la proposta de Polígon Circular de Rubí Brilla

El nou model de gestió al voltant de la implantació d'un equip de Gestors de Polígon s'ha posat en marxa aquest mes de març com a prova pilot

16 empreses s’han sumat a la prova pilot de polígon circular
16 empreses s’han sumat a la prova pilot de polígon circular | Localpres
Redacció
20 de març del 2019
Actualitzat el 21 de març a les 11:57h
Jovi, Ruffini, Chimigraf, Gaherma, Solga, Starcke Abrasivos, Imerys Perlita, ICESA, Carlos Árboles, Mimaven, Kennametal, Pamole, Navas técnicas de Coloración, FLO, Alumec i ICMA són les 16 empreses del polígon d'activitat econòmica de Can Jardí que s'han sumat a la prova pilot de gestió circular.

El projecte Can Jardí - Polígon Circular parteix de la idea que la gestió compartida dels diferents recursos del polígon permetrà optimitzar costos, reduir les emissions de CO2, crear ocupació i nous perfils professionals i millorarà la competitivitat de totes les empreses participants. Així, la prova pilot ha posat en marxa un Equip gestor de Polígon format per especialistes en matèria d'energia, aigua, residus i mobilitat que en total gestionarà 63.999.781 kWh d'energia, 42.6000 m3 d'aigua, 3.332 Tones de residus i 683 treballadors. La finalitat de la prova pilot és demostrar la viabilitat econòmica de la gestió compartida dels recursos, de manera que el cost de l'equip de gestió serà inferior a l'estalvi obtingut per a cada empresa. Des de Rubí Brilla s'estima que aquest fet es produirà a partir d'un estalvi de menys d'1%, que en el vector de l'energia suposaria un estalvi aproximat de 50.000 €, molt superior als 14.4000 € que costarà la gestió del polígon pel conjunt de les empreses participants. 

Amb el primer any es preveu fer un recull d'informació de dades relatives a l'ús dels diferents recursos, analitzar i posar en marxa les accions de millora sense inversió des del punt de la gestió compartida, així com gestionar els residus, impulsar la compra agregada d'energia i l'optimització dels paràmetres contractuals, establir simbiosi entre empreses, valorar els residus estratègics comuns i/o introduir un autobús de polígon compartit.