Rubí tindrà un nou model d'atenció a la infància i adolescència en risc social

Els professionals i les seves famílies formaran part del procés participatiu per dissenyar la intervenció

Una de les sessions participatives que s’han dut a terme amb professionals
Una de les sessions participatives que s’han dut a terme amb professionals | Ajuntament de Rubí
Redacció
29 d'abril del 2024

Rubí crearà un Servei d’Intervenció Socioeducativa (SIS) com a part d’un nou model d’atenció a la infància i adolescència en risc social. Els Serveis Socials Bàsics de l'Ajuntament de Rubí treballen amb l’objectiu de disposar a la ciutat d’una xarxa de recursos que permeti intervenir i prevenir situacions de risc, emprant com a eina, entre d’altres, el treball comunitari. “Amb aquest nou model, aspirem a millorar possibles situacions de desprotecció, oferint suport i acompanyament al cercle proper de l'infant i l’adolescent, procurant preservar la unitat i estabilitat del nucli familiar”, ha explicat la regidora de Serveis Socials, M. Carmen Alarcón Cuenca.

El consistori ha volgut comptar amb totes les veus interessades per tal de dissenyar el Servei d’Intervenció Socioeducativa de Rubí i els diversos recursos en què es desplegarà. Per aquest motiu ha impulsat un procés participatiu que ha implicat els i les professionals que treballen amb la infància i l’adolescència, a més dels mateixos menors i les seves famílies. Una cinquantena de representants de més d’una vintena de serveis municipals, centres educatius, dispositius sanitaris i entitats s’han donat cita a les dues trobades programades entre els mesos de març i abril. En aquestes, s’ha analitzat conjuntament la situació de la infància i l’adolescència de Rubí i els reptes que cal afrontar en el procés de creació d’aquest nou model d’atenció.

A partir dels resultats obtinguts durant el procés participatiu, s’elaborarà un pla d’acció amb quatre línies:

  • Servei de suport a les famílies amb infants de 0-3 anys: suport i formació per a progenitors/es, tutors/es o guardadors/es.
  • Servei d’atenció diürna: suport, estimulació i desenvolupament de la personalitat, la socialització, l’adquisició d’aprenentatges bàsics i l’esbarjo.
  • Servei d’intervenció amb famílies amb infants i adolescents: adquisició d’habilitats i hàbits de conducta tant pel que fa a capacitats personals com a capacitats relacions.
  • Servei d'acompanyament socioeducatiu per a adolescents: assoliment progressiu de les responsabilitats personals i socials.