Veïns per Rubí porta al ple la problemàtica de l'atenció als clients dels bancs

La formació demana un "servei presencial adequat", especialment a la gent gran i col·lectius vulnerables

Els pensionistes de Rubí es van manifestar per protestar contra l'empitjorament dels serveis de la banca
Els pensionistes de Rubí es van manifestar per protestar contra l'empitjorament dels serveis de la banca | Marta Casas
Redacció
14 de febrer del 2022
Veïns per Rubí portarà la problemàtica de l'atenció digna de les entitats financeres a les persones grans al pròxim ple municipal, el pròxim 24 de febrer. El grup d'independents vol instar els bancs amb oficines a Rubí que ofereixin "un servei presencial adequat durant tot el seu horari comercial als seus clients", en especial a la gent gran, "que té més dificultats per fer operacions per internet o en caixers automàtics".

En aquest sentit, també instaran les mateixes entitats financeres a què no corbin comissions per fer operacions de manera presencial a la gent gran i a les persones en situació de vulnerabilitat acreditada i, en últim cas, no cobrar cap mena de comissió per serveis bàsics com el manteniment del compte corrent o la domiciliació de rebuts.

Finalment, Veïns per Rubí instarà el Banc d'Espanya i al Ministeri de Consum a impulsar les modificacions legals corresponents que garanteixin un servei presencial digne per a la gent gran i vulnerable, i la supressió de quotes abusives. El grup local recorda que "des del 2009, s'han injectat a les entitats financeres 66.577 milions d'euros per part del Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB) i del Fons de Garantia de Dipòsits, segons el Tribunal de Comptes, i que s'ha assumit el deute de la SAREB, que l'any 2012 era de més de 50.000 milions d'euros, amb la qual cosa s'estima que el rescat bancari s'enfila fins als 101.500 milions d'euros de l'erari públic.

Malgrat tot, continua Veïns per Rubí, les entitats financeres han tancat més de 20.000 oficines i han destruït més de 120.000 llocs de treball des de l'any 2008, a més d'anar reduint els serveis presencials a les oficines que encara mantenen i augmentat les comissions que cobren als clients. A la ciutat, a més, hi ha barris sense servei arran del tancament de diverses oficines.

En definitiva, un "procés de digitalització massiu per reduir despeses" que està generant problemes a una part "molt important" de la gent gran. "Ens trobem que directament deriven als clients al caixer automàtic o a fer determinades operacions per internet, o si no els cobren una comissió per fer operacions a finestreta", denuncia el grup municipal de Veïns per Rubí.