1 de 10
predicció meteorològica

Gairebé tot el país en alerta pel canvi de temps

El Meteocat emet tres avisos de perillositat pel vent, la neu i el fort onatge que arribaran a Catalunya a partir de dilluns

Una màquina lleva-neus a Sort. | ACN
per Nació, Barcelona | 16 de gener de 2023 a les 08:23 |
Canvis a la vista. Aquesta setmana serà plenament hivernal amb nevades i ventades a pràcticament tot el país. De fet, aquest diumenge alguns i algunes de nosaltres ben segur que ja hauran notat les primeres variacions en el temps, i és que el front ja ha començat a creuar el territori. Aquesta jornada ha estat la que ha obert les portes al fred de debò. Preparin-se.


Fins al diumenge al migdia, les temperatures han estat molt suaus, completament diferents de les que experimentarem a partir d'avui. Les nevades s'han iniciat al Pirineu a última hora d'aquest diumenge cap als 1.000, 1.200 metres, moment en què es reforçarà el vent de component nord als dos extrems del país. A més a més, ja teníem el primer avís del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) per onades que poden superar els 2,5 metres a l'Empordà.  

Una setmana de temps inestable

Entre dilluns i dimarts les ventades, de nord-oest, seran molt importants i les precipitacions es concentraran al nord del territori. El temps també serà complicat pel que fa a les nevades, amb acumulacions que aquest diumenge cap a la cara nord de Catalunya poden superar els 40 centímetres. Cap al vessant sud del sector occidental del Pirineu podrien veure nevar dilluns a tan sols 600 metres, al voltant del nord de Lleida. Per tant, els canvis seran notables. La nevada continuarà de matinada i durant el matí. A altres punts del país farà sol, però el vent s'imposarà amb força al prelitoral i litoral. A la tarda, la situació serà similar, tot i que hi haurà una treva a mitja tarda de les precipitacions. A la cara nord la nevada pot ser rellevant.  

Avís per vent i neu

L'alerta per ventades és inclús taronja en alguns punts, sobretot a les comarques del litoral i prelitoral amb cops de vent que poden superar els 90 quilòmetres per hora. També al Pirineu hi haurà ventades. En aquesta zona, sobretot a punts del Pirineu occidental, hi ha un avís per nevades que poden deixar gruixos de més de cinc centímetres per sobre dels 700 metres i de més de 20 centímetres per damunt dels 1.400 a la Vall d'Aran
De cara als pròxims dies, la situació continuarà sent inestable amb un fort vent fins al dijous al centre i sud de Catalunya. Pel que fa a les nevades, continuaran caient en cotes relativament baixes. En general, les temperatures seran plenament hivernals amb un fred contundent.

Altres notícies que et poden interessar





 

 

Participació