El
Consorci per a la Normalització Lingüística de Rubí està desenvolupant la campanya
Comerços aprenents, en el marc de la qual ofereix
deu sessions gratuïtes de llengua catalana als comerciants de Rubí, perquè puguin aprendre les estructures bàsiques per parlar en català amb la clientela.
"Rubí és una ciutat que bull de comerços oberts, on l'entra-i-surt constant de veïns i passejants demana una atenció rigorosa per part dels comerciants", expliquen des del
CPLN. "Molta feina, moltes hores i poc temps lliure és el pa de cada dia per als que aixequen les persianes quan altres fan el primer cafè". Davant d'aquesta realitat, el CPLN, en un esforç d'adaptació a l'ofici de botiguer, disposa de tècnics que es desplacen a fruiteries, verduleries, bars i restaurants, ferreteries, carnisseries, xarcuteries, merceries, floristeries, perruqueries, botigues de roba i noves tecnologies... per fer-hi
sessions de 15 o 20 minuts al mateix establiment.
Al llarg del 2021, les
cadenes de supermercats van ser l'estrella en l'inici d'aquest programa, i des de finals de 2022 s'hi ha unit, com a aprenent, una botiga del sector de la joieria i la bijuteria de Rubí. Així, ha convertit el taulell en una aula improvisada i un espai de pràctiques lingüístiques dinàmiques i obertes, amb la complicitat de la clientela.
Aquest 2023, amb l'ajuda de l'associació
Comerç Rubí i la delegació digital de la
Cambra de Comerç de Terrassa, el
Servei Local de Català vol arribar a totes aquelles botigues que vulguin millorar l'atenció al client "amb un dels béns més preuats que es poden desenvolupar: la llengua".
Els interessats poden escriure un correu a
mcraven@cpnl.cat o enviar un Whatsapp al 673 89 42 09. També es poden adreçar a la seu del Servei, a l'edifici
La Cruïlla, a la urbanització del Pinar.