La producció local de roses caurà a la meitat pel Sant Jordi del 23 juliol

El portaveu del Mercat de Flor i Planta Ornamental, Ignasi Ruiz, espera que aleshores ja no hi hagi problemes per al transport de mercaderies

Un floricultor cuida les roses que s'havien de vendre per Sant Jordi
Un floricultor cuida les roses que s'havien de vendre per Sant Jordi | ACN
NacióDigital
19 d'abril del 2020
El desplaçament de la festa de Sant Jordi al mes de juliol suposarà una caiguda important de la producció local de roses, que passarà de les 200.000 unitats que es cultiven habitualment a les 100.000, segons els càlculs del Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya.

“Ja no és època: la calor i la poda no és la mateixa que en el seu moment òptim”, explica el portaveu del Mercat, Ignasi Ruiz. La majoria de les flors que es regalen tradicionament el 23 d’abril ja són normalment d’importació, especialment de Colòmbia i l’Equador, i només el 5% surt de vivers del país, majoritàriament del Maresme.

La previsió del sector pel juliol és d’entre tres i quatre milions de roses, una xifra que “no es pot improvisar” i que dependrà, fonamentalment, de les importacions del mercat colombià, detalla Ruiz. 

Des del Mercat de Flor i Planta esperen que el mes de juliol no hi hagi problemes per al trànsit de mercaderies. Per a “la versió reduïda del Sant Jordi de l’abril”, amb les vendes online, ja hi ha dificultats en el de subministrament, ja que “només arriba un avió de càrrega a la setmana”, i la producció local existent es mínima. Aquesta problemàtica ja és estructural, lamenta Ruiz, que assegura que “queden tres roseristes comptats”.

La situació de la producció local al mes de juliol s’agreujarà si les autoritats sanitàries acaben donant el vist-i-plau a la nova data de celebració de Sant Jordi. “Potser hi ha només 100.000 unitats”, explica el portaveu del Mercat, que atribueix aquest descens a les condicions climàtiques. 

Tot i això, el sector considera “molt necessària” la celebració de Sant Jordi al mes de juliol, per tal de donar una empenta econòmica a un sector que ho està passant molt malament amb l’aturada total de la seva activitat, ja que “no s’està facturant ni un euro i aquesta oportunitat s’ha d’aprofitar”, apunta Ignasi Ruiz.