obres públiques

Es reprenen les obres de reforç estructural del pont del carrer de Sant Joan

L'Ajuntament adverteix que "el rendiment de les obres no podrà ser el mateix que abans de la pandèmia"

per RubiTV.cat , 1 de juliol de 2020 a les 18:00 |
Es reprenen les obres del pont del carrer Sant Joan | Localpres
Aquesta setmana s'han reprès les obres de reforç estructural i ampliació del pont del carrer de Sant Joan que havien quedat aturades per l'estat d'alarma per la Covid-19. En els propers dies s'instal·larà la barana de la vorera nord i es començarà a executar la vorera sud.

Mentre s'executi el projecte, el pont continuarà tallat al trànsit rodat, i es plantegen itineraris alternatius per la C-1413, el pont de La Llana i el pont de Cova Solera. Està previst que les obres finalitzin a finals d'estiu.


Les obres del pont del carrer Sant Joan s'han endarrerit per diverses circumstàncies, com ara la climatologia de finals de l'any passat o les gestions amb les companyies subministradores de serveis, a més de les conseqüències de la crisi sanitària. Respecte a això, l'Ajuntament explica que "el rendiment de les obres no podrà ser el mateix que abans de la pandèmia, per la necessitat de complir els protocols de seguretat relacionats amb la nova situació".

A principis de maig, l'Ajuntament va ampliar el pas per a vianants que s'havia habilitat en el marc de les obres amb l'objectiu de facilitar el distanciament per a les persones que circulen a peu, i quan es reprengui l'actuació, aquest pas es deixarà el més ample possible.


Al voltant d'aquestes obres s'ha generat, des de fa mesos, una certa polèmica després que alguns veïns, i també formacions polítiques, denunciessin la lentitud amb què s'estaven executant els treballs. RubiTV.cat es va interessar per aquesta qüestió, i tot i que l'Ajuntament va reconèixer que els diversos projectes d'adaptabilitat a la situació haurien pogut fer "incrementar el termini d'execució", s'han desenvolupat amb normalitat.

Proposta per vianitzar el pont

Per altra banda, existeix una proposta de l'Alternativa d'Unitat Popular per peatonalitzar el pont, que va traslladar al govern municipal per a la seva valoració. Una proposta que va rebre el suport d'Ignasi Mir, Enginyer de Camins i Industrial, que considera que és "la proposta més interessant respecte els canvis en la mobilitat provocats per la Covid-19".

"Cada dia passen per aquest pont més de 3.000 vianants, i en ple desconfinament hi havia pas de només dos metres d'ample", diu Mir, que també proposava "anar més enllà i revisar el propi disseny de l'obra".

"Ja abans de la Covid-19, el retràs de les obres era més que evident. Una obra que havia de finalitzar a finals d'abril, quan va arribar la Covid-19 no havia arribat ni a la meitat de la seva execució", continua Mir, que també explica que alguns tècnics independents, com ell mateix, van proposar que durant un temps de prova es deixés el pont en un sentit (centre) i s'analitzés com això afectava la mobilitat de trànsit rodat, ja que el baix impacte del tall en sentit urbanitzacions era "més que evident".

"Les previsions, les dades de trànsits de vehicles i la situació actual augmenten els avals a posar a prova aquesta possibilitat. Amb un dels carrils de la calçada per a vianants i bicicletes, la caríssima ampliació de la vorera del pont ja no tindria sentit", assegura Ignasi Mir, que conclou que "si el resultat durant els pròxims mesos fos positiu, l'Ajuntament podria dedicar els diners de l'obra a altres actuacions o, fins i tot, a mesures per fer front a la crisi actual".

"A més, el pont estaria alliberat en un dels sentits del trànsit el setembre. En cas contrari, és més que probable que fem les primeres setmanes o mesos del curs escolar amb el pont del c/Sant Joan totalment tallat al trànsit. Mala peça al teler", afegia Mir.

 

Participació